Torinoi zöld maraton

Class 1 E Electric Vehicle compliant to 2011 FSE or 2011 FS Class 1A Rules - Torino

Péntek este érkeztünk Torinóba, hogy az általunk szponzorált BME FRT FSE csapatának első nemzetközi versenyét megnézzük. 17 nevezett csapat közül 9-en tudták kvalifikálni magukat a megmérettetésre. A kilenc csapat közül hét német, egy osztrák és egy magyar. A többi csapat már "öreg róka" a szakmában, nem az első versenyük.

Torinói depo
A gépátvétel csütörtökön nem volt éppen zökkenőmentes: kb két oldal hibalistával távozott a versenybíró. A hibalistában voltak olyan dolgok is, amit az előzetes beküldött dokumentáció alapján még nem kifogásoltak. Most igen... Nem volt homológ a biztonsági öv, vetettek velük sokszáz euróért újat. A tűzálló overall nem elég, vetettek velük újabb néhány száz euróért alsóruhát. Szerencsére FIA homológ alsógatyát és zoknit nem kellett beszerezni. Nagy kereskedő nép az olasz... Nem volt feszültség-mérő pontjuk, be kellett hegeszteni két csövet az akkutartó oldalára, a futómű rögzítőcsavarjainak 90%-át ki kellett cserélni, vagy megfordítani, hogy a feje felül legyen, a motorok kábeleit be kellett húzni narancssárga színű védőcsőbe, a vezérlőből nem jöhetett ki két kábel egy kábelcsatornán stb. Az autót berakták a szállító járműbe, és a hotel recepción kértek egy hosszú hosszabbítóba áramot. A csapat egész éjszaka dolgozott, hogy a vélt vagy valós hibákat kiküszöbölje. Reggelre elkészült a gép....majdnem. Az újabb vizsgálat alkalmával még mindig találtak egy-két kifogásolnivalót, de azt már a helyszínen gyorsan orvosolták. Így nem sok idő maradt az egyes versenyszámokra felkészülni, de a csapat vette az akadályokat.

A gyorsulási versenyen nem sok esélyük volt: a többi csapat járműve sokkal könnyebb. Van olyan gép, aminek nemcsak az egész kasztnija , de még az összes felnije és a féltengelyek is szénszálas műanyagból van. A nyugati csapatokon erősen érződött, hogy nem minimál költségvetésből építkeztek. Az FRT elektromos csapatának ez az első bemutatkozó versenye, ami leginkább csapatépítés és ismerkedés szempontjából fontos, az eredmény most másodlagos. Éppen ebből kiindulva nem "szerződtettek" profi pilótát, mind a négy pilótájuk "egyszerű" egyetemista, versenyzői tapasztalatok nélkül.

A gyorsulási verseny után az úgynevezett "skid pad" következett. Itt egy 8-as alakú pálya két körét kellett kétszer-kétszer teljesíteni.

Elérkezett a szombat, egy újabb dinamikus versenyszámmal, az "autocross"-nak nevezett szlalomversennyel. Itt két pilóta teljesíthetett két-két kört. Itt már nagyon lehetett látni nemcsak az autók, de a pilóták közötti különbséget is. Jól jött volna egy profi... A pálya nyomvonala nem volt teljesen egyértelmű, többen tévesztettek bólyát. Sajnos a mi két pilótánk is, mind a négy mért körben. Ez azt jelentette, hogy a pontozásba számító legjobb mért körükhöz is hozzáadtak 20 másodperc büntetést pályaelhagyásért. Holnap következik az utolsó versenyszám, az "endurance". Itt 2*11km-t kell megtenni egy a mainál kevésbé technikás pályán. Szurkoljunk nekik együtt!

 

Információk a versenyről: http://www.ata.it/en/formulaata/view/16/formula-ehi-ata-green-marathon-2011/

A versenyről képek a galériában

Auto Manager

Video

Módosítás: (2012. január 24. kedd, 21:26)