Gokartok
A járművek alapjait egy 2006-os gyártású CRG és egy 2010-es gyártású Birel Spirit FIA homológ gokartok adják.
A belsőégésű motor, a kipufogó és a benzintank kiszerelésre került, minden mást érintetlenül hagytunk.
A járműre saját tervezésű és építésű motor, vezérlőelektronika és akkupakk került.
A jármű műszaki adatai
Tömegadatok
A jármű össztömege vezető nélkül: ~130kg
Akkumulátorok: ~30kg
Motor: ~20kg
Méretek
Teljes hossz: 1920mm
Teljes szélesség: 1330mm
Hajtáslánc
Motor
A motor színuszmezős permanens mágneses forgórészű szinkronmotor. Gyártó: EV-Sport.
Főbb műszaki adatai:
Névleges vonali feszültség: 30V
Névleges áram: 210A
Névleges teljesítmény: 10kW
Maximális fordulatszám: 6000rpm
Védettség: IP54
Hűtési mód: IC410
Tömeg: ~20kg
Vezérlő elektronika
Mikroprocesszor vezérlésű 3 fázisú PWM inverter. Kimeneti áramjel alakja a motor mezőalakjához illesztett szinuszos, így a motor nyomatéklüktetése elhanyagolható. A mezőorientált szabályozáshoz szükséges pontos rotorpozíciót a motorba épített halleffektuson alapuló érzékelők digitális jeléből és az aktuális fordulatszámból a mikroprocesszor számolja. Így a szabályozóhoz nem szükséges drága encoder. A szabályozó képes mezőgyengítéses üzemre is.
Főbb műszaki adatai:
Maximális DC feszültség: 50V
Maximális AC kimenő áram: 300A
Kapcsolóelem: MOSFET
Kapcsolási frekvencia: 18kHz
Bemenetek: 3 Digitális, 3 analóg
Kijelző: 3 soros LCD kijelző. Kiválasztott adatok folyamatos kijelzése.
Akkupakk
Az akkupakk kisméretû 2.3Ah-s LiFePo cellákból van kialakítva. Ezek a kisméretű cellák jól bírják a gyorstöltést, még az olyan extrém nagyáramú töltést is amit a visszatápláló fékezés okoz. Egy pakkba 112db cella került beépítésre. Összesen 4 ilyen pakk számára van hely a gokarton.
Cellák műszaki adatai:
Névleges feszültség: 3,2V
Névleges kapacitás: 2.3Ah
Maximális állandó kisütőáram: 70A
Tömeg: 70g
Akkupakk adatai:
Cellák száma párhuzamosan: 8
Cellák száma sorosan: 14
Cellák száma összesen: 112
Cellák tömege összesen: 7840g
Fékek
A járműnek kétkörös hidraulikus fékrendszere van. Elől hátul tárcsafék, hátul hűtött féktárcsával. A fékerő eloszlás az első és hátsó tengely között menet közben állítható. Ezen kívül a hajtáslánc képes visszatápláló fékezésre is. Ilyenkor a jármű mozgási energiáját a hajtáslánc visszaalakítja villamos energiává, és az akkupakkba tölti. A visszatápláló fékezéshez szükséges alapjelet egy, az első fékkörbe beépített nyomásmérő szenzor szolgáltatja. A visszatápláló fékezés erőssége állítható, így lehetőség van a gokart fék-offszetjének állítására.
Menetteljesítmény
A gokartok jelen kialakításukban az áttételtől függően 80-110 Km/h-s sebességre képesek, és nagyságrendileg 10-15 percnyi száguldást lehet elérni velük az akkumulátorok mélykisütése nélkül.
Módosítás: (2014. szeptember 16. kedd, 22:24)